Elk vraagstuk heeft voor mij een kop en een staart. Of het nu gaat om een totaalconcept voor je onderneming, een nieuw product of dienst, het bedenken van nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken – alles hangt met elkaar samen.┬áVanuit de identiteit en het aanbod van de onderneming, in combinatie met de vraag in de markt en de specifieke klantengroep – ontstaat het concept met een diversiteit aan activiteiten.

Consistentie. Hier draait het om bij de uitwerking van een concept. Ik geloof erin dat alles moet kloppen, tot in het kleinste detail. Dan wordt het herkenbaar. De herhaling van onderliggende overtuigingen (in verschillende verschijningsvormen) draagt bij aan meer business (of het nou om meer klanten of meer winstgevende klanten gaat).

Blijf consequent en doe geen concessies. Hier was ik al van overtuigd, maar deze les heb ik ook echt geleerd bij het runnen van mijn theeschenkerij. Als je – zeker in het begin heel belangrijk! – vasthoudt aan je concept en zo min mogelijk concessies doet, komt het heel krachtig over. Dan is het EIGEN en past het bij je. Je bent geloofwaardig, je aanbod is duidelijk en je straalt kracht en passie uit. Dat trekt aan!