OOGSTEN 

Zoals aangekondigd communiceer ik elke drie maanden rond een bepaald thema waar ondernemers zich mee kunnen identificeren. Na doelen stellen (je zou het zaaien kunnen noemen), groei, volgt nu logischerwijs thema ‘oogsten’. We blijven in de seizoenen!

Aan het begin van het jaar of bij voorkeur einde van het voorgaande jaar, stel je nieuwe doelen voor het komende jaar. Van daaruit zet je in op groei van je onderneming, je personeel, je ontwikkeling, je omzet, je klanten, je producten of diensten – groei kent vele vormen. De gewetensvraag is nu, ben je ook goed in het oogsten van hetgeen je hebt laten groeien? Neem je tijd en momentum om ook echt de vruchten ervan te plukken? Vergelijk het met mijn mooie vijgenboom in de tuin. Vaak zijn we als gezin te druk om de rijpe vijgen te plukken en vallen ze rottend op de grond. 

Een onderdeel van dit thema is het begrip ‘conversie’. Kun jij al je efforts om te groeien omzetten in betalende klanten? Of hoor je (te) vaak ‘geen geld’, ‘geen noodzaak’, ‘geen urgentie’ of minder expliciet uitgesproken ‘geen vertrouwen’. Hoe verschuif je je aandacht van het werken aan groei naar het ook daadwerkelijk profiteren van die groei? Hier kan ik je bij helpen.

Bewustwording is de eerste stap, hopelijk heb je die na het lezen van dit bericht alvast gekregen!

Thema oogsten
Geoogste vijgen uit mijn tuin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *