Business coaching… op een of andere manier heb ik moeite met dit woord. Waarschijnlijk omdat het zo’n container begrip is. Niet veelzeggend… Maar toch kan ik geen andere omschrijving vinden voor mijn rol in het gesprek dat ik deze week had met Inma Toledano van Studio Inma Toledano.

Interieur architect Inma kwam bij me om geïnspireerd te raken in haar ondernemerschap. Nadat we met elkaar in gesprek waren kwam er – uiteraard! – een vraagstuk naar voren. Hoe zorg ik voor naamsbekendheid zodat ik ook opdrachten krijg buiten mijn eigen netwerk?

Ik nam Inma mee in mijn concept denken. Wat Inma aanbiedt als interieur architect (interieur advies) is niet nieuw en onderscheidend, ook niet voor welke opdrachtgevers ze dit doet. Maar wat wel onderscheidend is, is de manier waarop ze werkt. Wat ze belangrijk vindt in het contact met haar opdrachtgevers. Door haar identiteit en haar concept (manier van werken) onderscheidt ze zich van andere interieur architecten die dezelfde markt aanboren. Kortom, ik heb haar aan het denken gezet over wat haar klanten nou precies van haar kunnen verwachten – vanaf het eerste contact.

Wat heeft dit nou met haar naamsbekendheid te maken? Veel! Want als ze zelf helder heeft hoe ze precies te werk gaat, wat haar daarin anders maakt dan anderen, dan kan ze dat ook in haar communicatie uitstralen. Of dat nou via oriëntatie kanalen zoals website, social media e.d. is, of bij de persoonlijke introductie voor het maken van afspraken met mogelijke zakelijke samenwerkingspartners.

Go Inma! Ik vond het erg leuk om met je te praten en je dit inzicht te verschaffen.

[Kijk bij Karen’s projecten om te zien wat ik nog meer gedaan heb voor ondernemers.]
Business coaching Studio Inma Toledano

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *