MYSTERY SHOPPING

Af en toe ben ik mystery shopper. De ins en outs kan ik hier natuurlijk niet delen, want het moet een mysterie blijven wanneer ik langs kom en bij wie… 

Ik doe dit omdat ik het interessant vind om op een bepaalde manier naar dienstverlening en klantgerichtheid te kijken. Vaak gaat het goed, maar af en toe ook niet… Zo maakte ik laatst het volgende mee: ik zat bij een kapperszaak toen ik een collega-kapster tegen mijn kapster – over de hoofden van enkele klanten heen – hoorde zeggen; ‘ik had net zo’n k.. klant, dat wil je niet weten..’.

Eerlijk waar, dit is echt gebeurd! Mijn oren klapperden ervan. Over groei gesproken… Zo groei je dus niet! Want vergis je niet in de kracht van mond-op-mond reclame. Een zo’n fout (over andere klanten / gasten praten binnen gehoorafstand van de klanten / gasten in de zaak is natuurlijk not done) kan je als het verhaal eenmaal de rondte gaat, heel veel klandizie kosten. Waan je dus nooit onbespied. Zet als je in de  dienstverlening werkt ALTIJD je beste glimlach op en werk vanuit een goed humeur. Je weet nooit wie er langskomt…

mystery shopping

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *